Naar de Zoo. - Reisverslag uit Peking, China van Koen & Ilona, Siem & Mees Brouwers - WaarBenJij.nu Naar de Zoo. - Reisverslag uit Peking, China van Koen & Ilona, Siem & Mees Brouwers - WaarBenJij.nu

Naar de Zoo.

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Koen & Ilona, Siem & Mees

20 Juli 2012 | China, Peking

Hallo,
We zijn net een uurtje terug van de Zoo en mijn mannen liggen alledrie te slapen, wie kan er weer aan het werk...;-).
Het was heel, heel, erg druk in de Zoo; zelfs Wanyu zei dat het druk was en die is als echte Chinese toch wat gewend zou je zeggen.
Daarbij was het weer heel klef warm, dus alle Chinezen zwaaiden wat af met hun waaiertjes en wij puften wat af.
We gingen eerst naar de panda's; de grote attractie en daar was er helemaal geen doorkomen aan.
Echt veel panda's hebben we niet gezien; ééntje lag ergens te slapen in zijn hok en zag je maar half, de andere panda buiten zat met z'n achterkant naar ons toe, maarja ik geef ze geen ongelijk, zo veel volk daar zou ik ook niet vrolijk worden.
We zijn toen naar een rustiger stuk gegaan; een meertje met wat eenden, zwanen en pelikanen.
Daar was het in ieder geval beter qua drukte; de hitte bleef je overal achtervolgen ;-).
Rustig aan verder gelopen en toen mocht Siem de giraffen voeren; dat was wel erg leuk; voor 5 yuan ( 60 eurocent) kocht je en tak en die mocht je dan aan de giraffen voeren. Siem en Koen hebben er van genoten ( zie foto's).
Daarna hebben we rustig wat chipjes en popcorn gegeten; een frietkraam zou hier goud geld verdienen, want hier hebben ze dus alleen chips, popcorn, gestoomde deegballetjes en Chinese worstjes op een stokje ( qua smaak redelijk maar het idee niet te weten waar die van gemaakt zijn...).
We waren met de Vlaamse familie die hier zijn met hun twee adoptiedochters ( waar we al een paar keer mee op stap zijn geweest). Siem kon het heel goed vinden met de meisjes en dat was erg leuk om te zien; de meisjes vonden Siem zo schattig en Siem maakte daar graag gebruik van ;-).
Na het lunchmomentje nog olifanten, apen, neushoorns, nijlpaarden en zebra's gezien en als laatste de tijgers en de leeuwen, want die wilde Siem ook graag zien.
Nou daar weer hetzelfde verhaal als bij de panda;s, tussen wat struiken zag je een verdwaalde tijger en dat was het dan; de dieren waren waarschijnlijk slimmer en hadden ergens een koeler plekje opgezocht.
Maar oké, het uitstapje was verder wel goed geslaagd; Siem heeft zich goed geamuseerd met de meisjes, Mees heeft een heel tijdje in de buggy geslapen en daarna lekker rondgekeken.
Op het laatst heeft hij zelf ook een stukje gelopen ( richting uitgang waar het eindelijk rustiger was) en dat vond hij geweldig!
Wij hebben weer gezellig gepraat met de ouders van de meisjes en weer wat ( adoptie)ervaringen uitgewisseld. Ook erg leuk :-).
Straks gaan we weer ergens wat eten en morgen gaan we naar een traditionele markt, lijkt ons erg leuk; ik vrees alleen weer voor de drukte, poeh ik wist dat er veel Chinezen waren maar zoveel ;-).
Ik ga er nog wat foto's bijzetten...ja Yuxi ook van dieren :-), geen vissen maar die komen morgen zeker ( dood of levend op de markt voorbij, weet ik me nog van jullie reis te herinneren ;-)).
Ik ga Koen ook nog vragen om er een filmpje op te zetten van Siems cadeau in werking...de batterijen doen het nog altijd :-( en Anja jouw berichtje belooft dan nog geen beterschap.
Groetjes!

PS-je:
* We hebben Wanyu de groeten gedaan van alle adoptiekoppels die we kennen, haar gezicht begon te stralen en ze zei dat ze van enkelen ook nog e-mailtjes krijgt. Dus bij deze Heel veel groetjes allemaal terug van Wanyu.

• 20 Juli 2012 - 08:04

Maryse:

Yuxi en ik zitten aan de laptop maar zien nog geen foto's. Het filmpje met de vissen hebben wij al vaaaaaaaak gekeken. En die van het bad ook :-).
    Yuxi wilt nog wat aan Siem zeggen maar weet niet wat...Fu klopt er ondertussen op los met een dvd-doosje...
    Dus tot straks als de foto's er staan.
    Xiexie voor Wanyu te groeten!!!

• 20 Juli 2012 - 08:14

Tante Yvonne:

hoi ilona ,daar komt tante zus koffie drinken .dus tot straks
    kus tante yvonne

• 20 Juli 2012 - 09:05

Maryse:

Foto's goedgekeurd door Yuxi. Hij wilt wel graag weten wat olifanten eten :-).

• 20 Juli 2012 - 10:04

Tante Yvonne:

hoi ilona en koen
    hier ben ik weer ome theo ook nog hier geweest,en je moeder heeft nog gebeld.
    nu heb ik ook de fotoos gezien ,die stonden er straks nog niet allemaal op.
    de video heb ik ook bekeken, grappig dat koen vraagt ,;of de batteryewn lang meegaan?
    ja als je dat muziekje lang moet aanhoren geloof ik dat je hoopt ,dat ze binnenkort op zijn
    wel niet zo leuk voor siem natuurlijk.
    mees is echt een schatje en is geloof ik al helemaal gewent aan jullie .
    nou ilona als jullie volgende week thuis komen voorspellen ze goed weer
    dus jullie nemen de zon mee .
    groeten van ons xx tante yvonne en oom paul

• 20 Juli 2012 - 11:04

Katja:

Leuke uitstap maar zonde dat de panda's zich niet van hun beste zijde wilden laten zien vandaag. Misschien nog wel een reden om een keertje terug te gaan in een minder plakkerig en heet seizoen ;-)) Dank je wel voor de groetjes terug van Wanyu! En wat waren de broers weer knap 'assorti' vandaag: wit en fel blauw! Heel leuke salopet (tuinshort ? in het goed hollands?) van Siem!!
    Groetjes!!

• 20 Juli 2012 - 11:09

Annelies:

Wij waren er gisteren. Idd niet te doen in de hitte. Bij ons lagen de 2 panda's op hun rug hun hele hebben en houden te tentoonstellen ;). Meest gefotografeerde object was Ome Michael met zijn blonde haren en 2 meter. Veel meisjes die met hem op de foto wilden, veel gestaar. Grappig, maar op een gegeven moment ook wel vermoeiend. Heb ineens heel veel begrip voor BN-ers en BV's. Wij waren op de muur vandaag. Naar welke markt gaan jullie? Wij gaan morgen richting Antiekmarkt (nou ja, meer rommelmarkt) PanjiaYua heet het geloof ik. De rest gaat naar de Verboden Stad, maar daar maken wij de kids niet blij mee, dat bewaren we voor een rootsreis over een paar jaar.

• 20 Juli 2012 - 11:32

Angelika:

Ha, sorry dat ik er vanmorgen niet veel bij heb gezeten tijdens het skypen, was met 10 dingen tegelijk bezig. Ik denk dat je in het gayapark misschien meer dieren ziet? Ik zie dat jullie echt genieten van de temperatuur daar, haha! Stuur ons svp ook eens wat. Het is hier echt al 2 weken bagger.
    Nog een paar nachtjes slapen Siem en dan ben je weer thuis. Eva en Reinier kunnen ook niet meer wachten! (Reinier nu helemaal niet meer, hij heeft het steeds over een bestuurbaren auto..)
    Oh, ik moet boven even ingrijpen, bij 3 kinderen is er altijd 1 teveel. (Nee, die derde is geen scheidsrechter)
    Tot morgen, hopelijk kan Jeroen dan ook even skypen!

• 20 Juli 2012 - 11:43

Angelika En Reinier:

Hahaha, genoten van de 3 filmpjes samen met Reinier! Siem is zo in de ban van de autobaan dat ie alleen vreugdekreten kan uitstoten, heel leuk!!!

• 20 Juli 2012 - 12:40

Gerard En Ankie:

Jammer dat het zo warm was en daardoor verschillende dieren niet te bewonderen waren. Maar een dagje Zoo blijft toch altijd leuk.
    Aan de foto's te zien amuseren die twee zich goed. En veel plezier morgen op de markt.

• 20 Juli 2012 - 15:00

Opa Ton-Oma Margot,:

Zo zo weer terug van de Zoo,het was er wel druk zo te zien en warm.We hebben alles bekeken en gelezen weer zeer mooi.Siem heeft zich wel vermaakt zo te zien met het voeren van die chiraf en ook van die andere dieren heel leuk.We zijn weer terug van de kapper alles weer kort en nog wat andere boodschappen gedaan toen maar weer richting Molenbeersel.P.S. de bril moet nog een weekje wachten want er moet nog een zonnenbril bij dus nog maar even de oude opzetten.Nou dat was het wel weer de groetjesvan ons doei..doei...waf..waf..tok...tok..tok.

• 20 Juli 2012 - 15:12

Loes:

Jammer dat het zo druk en warm was in de ZOO,gelukkig hebben Siem en Mees zich toch goed geamuseerd.
    Wat een enige filmpjes,schattig om te zien hoe Siem geniet van zijn speelgoed. Hopelijk verzacht dat zijn heimwee een beetje. Wat lief dat Mees met zijn eigen autootje bij Siem zijn racebaan komt spelen!
    Het aftellen is begonnen,fijn!

xx

• 20 Juli 2012 - 19:30

Jeroen:

Lekker weekend, en redelijk vroeg thuis( 20.30 uur) vanaf as maandag beginnen we in ploegen, hoef ik pas om 1400 uur te beginnen! Donderdag heb ik natuurlijk vrij,ik kijk erna uit! Nog een paar daagjes genieten daar en dan begint jullie terugreis. Voor Siem fijn dat hij eindelijk naar huis mag.( voor jullie ook hoor) en natuurlijk Mees!
    Groetjes Jeroen.
    PS. morgen ook skypen! ben benieuwd.

• 20 Juli 2012 - 19:38

Hugo En Dymphie:

Hallo. Hier even een kort berichtje uit tenerife. We kunnen kort op het internet bij onze grote vrienden mac.. net het laatste verslag gelezen. Fijn dat alles goed gaat met jullie viertjes. Hier ook alles goed. Verhalen wisselen we donderdag uit. Hier kijken wij beide erg naar uit.nog maar eventjes. Lieve groetjes ome hugo en tante dymphie. Xx

• 20 Juli 2012 - 22:37

Wendy M:

Dank je wel om de groeten over te brengen aan Wanyu !
    Geniet morgen van de uitstap naar de markt ! Shoppen ;-)))))))))))))))))))
    Grt,
    Wendy, Geert, Fries en Zhen XXxx

• 21 Juli 2012 - 06:41

Opa Ton-Oma Margot,:

Hallo allemaal in Beijing bij jullie alweer middag hier nog morgen zijn jullie al over de markt aan het slenteren ook al koopjes gedaan of was er niks bij.Hiert schijnt nu eindelijk de Zon niet te geloven het komt wel goed uit want we hebben vandaag de fietstocht van SPEULENDJER_WIEES om een uur of 10 wordt er vertrokken op Steer bij de haven,we gaan er weer voor.We gaan nu de fietsen op de auto zetten en de tassen met proviant zijn al klaar en dan dadelijk naar Nederweert en maar hopen dat het weer goed blijft.Genieten jullie daar ook nog en we horen straks wel weer hoe het daar geweest is op de markt en wat we bij elkaar gedaan hebben.P.S. de groetjes aan iedereen daar en nog een fijne dag gewenst vanuit hoe kan het een zonnig Molenbeersel.............doei...doei.