Noodweer en shoppingtime :-) - Reisverslag uit Peking, China van Koen & Ilona, Siem & Mees Brouwers - WaarBenJij.nu Noodweer en shoppingtime :-) - Reisverslag uit Peking, China van Koen & Ilona, Siem & Mees Brouwers - WaarBenJij.nu

Noodweer en shoppingtime :-)

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Koen & Ilona, Siem & Mees

22 Juli 2012 | China, Peking

Hallo,
Gisteren schreef ik al dat we een fikse regenbui hadden gehad, nou dat is uiteindelijk uitgelopen tot een fiks noodweer.
We zijn niet meer buiten kunnen en durven komen want zo hard als het hier regende hebben we nog nooit gezien. Het was hier om 16.00 uur 's middags al zo donker dat het avond leek. Vanuit onze hotelkamer op de vijfde verdieping hadden we op zich wel het gevoel dat we veilig waren maar het donderde en bliksemde flink dus was het toch wel een beetje eng.
We zouden nog naar de supermarkt moeten omdat ( juist nu natuurlijk) de luiers op waren.
En we moesten ook nog eten.
We zijn eens voorzichtig beneden bij de ingang gaan kijken maar daar kon bikkel Koen zich zelfs niet aan wagen; veel te gevaarlijk met dat onweer, dus hebben we hier in het hotel gegeten; daar kun je op een andere plek een week voor eten maar ach...we komen hier ook niet elke dag ;-).
Voor de kids hebben we de zwemluiers maar gepakt.
Ik las net zelfs bij www.nu.nl dat Peking het nieuws heeft gehaald met dit noodweer. Ik heb net een aantal foto's gekopierd ( van de site) dus deze hebben we niet zelf gemaakt, maar voor een sfeerimpressie altijd goed.
Koen heeft ook een stukje gefilmd, eens kijken of hij dat er straks nog op wil zetten. Dit is bij de ingang van het hotel; verder durfden we het niet aan ;-).
Nu is het weer gelukkig rustiger; de zon schijnt, het is gewoon weer 30 graden maar er staat wel een stevige wind, maar dat is bij die teperatuur heerlijk.
Vanmorgen zijn we naar de Pearlmarket geweest, shoppingtime!!!
We hebben wat souveniertjes gekocht en ik heb me een tas laten aansmeren; ja dat is hier wel net of je in Griekenland of Turkye bent; ze klampen je vast en laten je niet los.
Uiteraard ook weer veel bekijks met ons mannekes; hoe oud ze zijn, waar ze vandaan komen, dat we zo goede ouders zijn en dat de kinderen zo lucky zijn met ons...nu wij zijn vooral heel lucky et hun :-).
De beurs is echt goed leeg geraakt en ik ben blij! Toffe spulletjes en Greet, ja ik heb voor jou die ketting met dieren kunnen scoren, ze vroeg 180 Ik had er gisteren 30 voor betaald, dus meer ging ik ook niet geven ( en zuinige Hollander is het ook nog gelukt :-)).
Reinier en Eva, we hebben voor jullie ook al iets heel leuks maar dat blijft nog ff een verrassing. Ome Huug en tante Dimf; voor ons nieuw neefje/ nichtje moeten we nog even kijken ( is een beetje moeilijk omdat we nog niet weten wat het gaat worden hè; uhm als dat ondertussen bekend is, horen we dat graag ;-).
Ik heb ook nog een paar schilderijtjes op linnen gekocht, dat zijn schilderingen van studenten; Herta had er al gekocht en ik vond ze zo leuk dat ik die toch ook moest hebben.
Daarna hebben we ff een lunchke gedaan bij de gele M ( die lag daar ook :-)). We kwamen er toen pas achter dat we nog geen foto's hadden gemaakt; zo gingen we ( nou ja ik vooral) op in het shoppen. Dus niet veel foto's, misschien kunnen we er straks nog een paar maken.
Morgen nemen wij een dagje rust; Wanyu gaat naar de Verboden stad met Herta en zus. Het is daar trapje op/ af en nauwelijks schaduw en eerlijk gezegd heb ik eventjes wel genoeg tempel en paleis gezien. We gaan misschien een parkje doen ( of nog wat shoppen ;-)).
Fijne zondag. Groetjes!
We gaan nu naar de supermarkt...luiers kopen ;-).

PS-je:
* Merci voor de bezorgdheid over mijn wc-bezoekjes i.v.m. de inname van een overdosis thee, het is allemaal goed gekomen :-).

• 22 Juli 2012 - 07:48

Jeroen, Angelika:

Op teletext staat dat er in Beijing 20 doden zijn gevallen vanwege het noodweer en in de zuidelijke provincie sichuan is een stuk snelweg van 600 meter weggespoeld. Gelukkig zijn jullie dus binnen gebleven. Hier komen voorzichtig ook de eerste zonnestralen naar binnen. Wachten op de foto's en het filmpje! X

• 22 Juli 2012 - 08:01

Greet:

Oef, Wanyu en jullie zijn ongedeerd ! Want als je leest dat er doden zijn gevallen ... brrrrr. Super dat je hebt kunnen scoren voor mij ;-). Heel erg xie-xie !
    Siem en Mees zijn een prachtig duo dat samen met jullie een mooi kwartet vormt, geen wonder dat de Chinezen daar niet naast kunnen kijken :-).
    Zai jian,
    Greet

• 22 Juli 2012 - 08:02

Dick En Karin:

Gelukkig is alles oke met jullie, het zal wel heftig zijn geweest. Hier inderdaad berichten over het noodweer, dat is dan toch flink schrikken!! Ze voorspellen nog meer regen begreep ik, hopelijk valt het mee. Hier nu eindelijk lekker weer, maar helaas wij moeten morgen weer gaan werken. Groeten!!

• 22 Juli 2012 - 08:18

Wendy M:

hallo daar,

blij te horen dat alles ok is met julie... we hadden hier ook al over het noodweer vernomen in Beijing.
    Wij vonden die dierenkettingen vorig jaar ook zo mooi en kleurrijk, die hangen nu bij ons thuis in de kamers van de kids :-) Die schilderijtjes zijn ook wel echt heel mooi !
    Geniet morgen nog van een dagje met jullie viertjes in het mooie land van jullie wonderboys !
    Zonnige grt uit Oudenburg,
    Wendy, Geert, Fries en Zhen XXxx

• 22 Juli 2012 - 08:26

Margot:

Groeten van ons uit Chengdu.

• 22 Juli 2012 - 08:27

Opa Ton-Oma Margot,:

We hadden op het nieuws gehoord dat het noodweer was geweest in Beijing onweer en stortregens.over een weggespoelde weg en ook zijn er mensen getroffen door het slechte weer rond de twintig slachtoffers,ook op het vliegveld zijn diverse vluchten gannuleerd op het nieuws werd gezegd dat er ongeveer 80.000 mensen daar moeten wachten wanneer ze mogen vertrekken.Nu hebben we toch ook het verslag gelezen en de kiekjes bekeken(het was daar een natte boel maar er zijn toch weer hele mooie bij.)Dan maar weer afsluiten nog een fijne zondag wij fietsen straks nog een stukje op want nu moeten we genieten van de zon en we wachten maar op het volgende nieuw uit Beijing allemaal de groetjes...doei en xxxxxxxxx uit Molenbeersel.( Woef...Woef...van Juul..)..

• 22 Juli 2012 - 08:40

P.S> Molenbeersel Ff:

Wat mooi de gebroeders Brouwers en daarlangs wie weet een reclame stunt voor de spelen in Londen van Adidas alweer geld beuren???????? hou-doe.....

• 22 Juli 2012 - 08:50

Tante Yvonne:

mijn god ilona ,ook niets voor mij dat weer .
    regen dat gaat nog ,maar onweer daar heb ik het niet op.
    wat schattige schilderijtjes,en dat voor een goed doel,want studenten verdienen graag wat bij.
    die twee paar schoentjes ook schattig,ben blij als ik mees een knuffel kan geven
    trouwens jullie allemaal.
    dikke kus van ons

• 22 Juli 2012 - 09:43

Gerard En Ankie:

Oh nee noodweer! Dat is in eigen land al niet leuk, laat staan in een vreemd land! Maar gelukkig heb je 3 mannen bij je!
    Erg mooi die schilderijtjes! Past het nog allemaal in de koffers?

• 22 Juli 2012 - 09:49

Annelies:

Eng was het hè? Wij zitten op de 11e en ik heb de gordijnen dicht gedaan en niet gekeken. Mijn broer is door de regen gerend om 4 grote pizza's bij de pizzahut te halen. Hij was doorweekt! We hebben onze buren (reisgenoten) er bij gehaald, want zoveel pizza konden we niet op en toen werd het nog best gezellig op de hotelkamer. Ben je al bij de kerk/kathedraal gaan kijken 's avonds? Woensdagavond stond het hele plein vol en was iedereen op zijn Chinees een soort van linedancing aan het doen. Zag er zo bizar, maar ook zo leuk uit! Had helaas geen camera bij.

Wij gaan onze een na laatste nacht in. Ga Beijing nog missen hoor, maar toch fijn dinsdag weer naar huis te mogen. Ik heb zin in kaas! ;)

• 22 Juli 2012 - 10:02

Sharon:

Ha Brouwertjes,

Ik kreeg toch wel even buikpijn toen ik het begin van je verhaal las.....maar gelukkig is alles goed gekomen.
    Nu weer genieten van het zonnetje!
    xxx

• 22 Juli 2012 - 10:35

Loes:

Dat was vanmorgen even schrikken toen ik over het noodweer las,maar gelukkig is met jullie alles goed!!
    De schoentjes zijn echt heel schattig,nemen jullie een extra koffer mee voor alle gekochte spullen haha?

xx

• 22 Juli 2012 - 12:56

Katja:

Da's wel heftig geweest dat onweer... gelukkig zijn jullie ongedeerd en hoefden jullie er absoluut niet door! Superschattige addidasjes voor de jongens! En zelfs Wanyu waagt zich blijkbaar aan de 'gele M' !!!! Geweldig!
    Lekker jullie ding doen morgen en nu duurt het echt niet lang meer voor jullie terug huiswaarts keren!

• 22 Juli 2012 - 14:17

Anja L:

Ah die schoentjes zijn super schattig. En Wanyu die eet met jullie mee? Bij ons deed ze dat nooit en als ze toch mee ging at ze een schoteltje sinaasappels... ;)

• 22 Juli 2012 - 15:12

Rachel:

Jee, dat noodweer.... niet niks!! Brrrrrr....
    Maar gelukkig stellen jullie het wel :-)
    Mooie schoentjes voor jullie kapoentjes en ook mooie schilderijtjes.
    De laatste dagen zijn een feit...
    Geniet er nog van!
    Liefs,
    Rachel Werner en Jin

• 22 Juli 2012 - 15:16

Klaas Geugjes:

Blij toch even jullie blog gelezen te hebben. Werden toch een beetje benauwd als je het nieuws hoort en je gaat over een weekje naar Beijing. Blij dat het de volgende dag alweer beter is.
    Hoelang blijven jullie nog in China? Wij vertrekken aanstaande zondagmiddag en zijn ongeveer 9 uur plaatselijke tijd in Beijing op maandag. Nog een fijne tijd daar en shopse.

Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling Geugjes.