Naar de "antiek" markt en verjaardagsfeestje Lion. - Reisverslag uit Peking, China van Koen & Ilona, Siem & Mees Brouwers - WaarBenJij.nu Naar de "antiek" markt en verjaardagsfeestje Lion. - Reisverslag uit Peking, China van Koen & Ilona, Siem & Mees Brouwers - WaarBenJij.nu

Naar de "antiek" markt en verjaardagsfeestje Lion.

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Koen & Ilona, Siem & Mees

21 Juli 2012 | China, Peking

Hallo,
We zijn vanochtend om 9.00 uur vertrokken naar de Antiekmarkt; nou ja dat zal er ook wel zijn geweest maar ze hadden er van alles en nog wat.
Chinese tasjes, sieraden, stoffen, beelden, te veel om op te noemen. Het was wel leuk om eens te zien. Het was in principe buiten maar de kraampjes waren overdekt als een soort hele grote carport.
Qua drukte was het redelijk te doen en we hebben wel een paar dingetjes gekocht; wat kleine Chinese spulletjes; voor Siem en Mees een grappig speelgoedaapje van stof ( in de kleuren die bij de slaapkamers passen ( rood/ wit / blauw) en nog een hanger met alle dieren van de Chinese horoscoop eraan; in stof en heel kleurrijk, wel leuk als souveniertje.
Nog een ienieminie houten krukje gekocht ( Koen vond het wel leuk qua houtverbinding, ahum, daar was mij nog niks speciaals aan opgevallen ;-)).
Mees heeft weer ff geslapen tijdens het uitstapje en daarna ook nog even zelf gelopen; maar dat is erg vermoeiend ( voor ons) want hij loopt alle kanten op en is vliegensvlug. Siem heeft ook braaf mee gelopen en kreeg ( alweer!) een ijsje als beloning :-).
Daarna hebben we in het hotel met Herta, haar zus en de kleine Lion en Wanyu uiteraard, de verjaardag van Lion gevierd. Het kleine manneke wordt vandaag 1 jaar en Wanyu had een taart laten maken.
En ja echt, het was een lekker taartje.
Iedereen nam er koffie bij, behalve ik nam thee en dat heb ik geweten. Bij elke slok kwamen ze mijn glas bijvullen en ik heb nu volgens mij wel 3 liter thee op, volgens Wanyu goed voor de lijn...en merci hè.
Het was een gezellig feestje en nu zijn we op de kamer en zijn Siem en Mees allebei snel in slaap gevallen ( het was al 14.30 uur dus ze waren ook moe).
Zo dadelijk moeten we weer wat boodschapjes doen en uiteraard weer wat gaan eten.
Morgen gaan we naar de Pearlmarket; dat wordt weer shoppen :-), :-).
We hebben er vorige keer met Siem hele schattige kleine Adidassport schoentjes gekocht, eens kijken wat we nu kunnen scoren...turnpakje, Jeep met afstandsbediening?
Ik las net dat het bij jullie eindelijk zomer wordt ( nou ja, er was een zonnetje gesignaleerd), hier is de eerste fikse regenbui gevallen. We zijn binnen dus dat is niet erg, dan klaart de lucht misschien een beetje op, het is her nu erg smoggy.
Fijn weekend allemaal, tot morgen!

• 21 Juli 2012 - 07:51

Dick En Karin:

Wat heeft Mees toch een aandoenlijk gezichtje, op van weg te smelten! Ook zo schattig als Siem en Mees dezelfde kleur shirts aanhebben. De markt zag er gezellig uit, fijn ook dat het niet zo druk was. Ik heb de zon hier trouwens nog niet gezien, her regent! Heel veel groeten en (het begint eindelijk een beetje op te schieten voor ons) tot donderdag!

• 21 Juli 2012 - 08:15

Tante Yvonne:

goh ilona wat alweer leuk die foto,s
    en die markt ,daar hou ik ook wel van altyd wat te beleven
    en meestal blijft er toch wat aan de vingers plakken.
    inderdaad hier schijnt de zon.
    het zou ook beter worden met het weer volgende week hoge temperaturen
    de buurtjes je weet wel margot ,zijn vanmorgen om 6 uur naar china vertrokken.
    nou ik zou zeggen smakelijk eten voor zo dadelijk.
    groetjes tante yvonne en oom paul

• 21 Juli 2012 - 08:47

Annelies:

Daar waren wij ook! Of iig iets wat er erg op lijkt. Wij gingen voor parels, je kunt ze voor een goede prijs krijgen daar. Na de lunch ging het stortregenen, niet normaal! De mannen zijn nog even naar de Zijdemarkt, ik ben aan het bijkomen met de kids.

• 21 Juli 2012 - 09:39

Angelika En Eva:

Eindelijk klaar met mijn ochtendwerkzaamheden.. heb de skype even gemist, maar nu jullie verslag en foto's bekeken. Ik denk dat je wel een aantal keer zult moeten gaan plassen iloon, hihi.
    De zon is trouwens weer weg hoor. Die bouwt langzaam op met een half uur per dag denk ik. Wat een leuke markt! Veel kleine frutsels en hebbedingetjes, weet zeker dat Eva daar vanalles zou willen kopen! Dikke kus!!

• 21 Juli 2012 - 10:06

Tante Yvonne:

even zeggen ; de zon is pleitte.
    ziet weer donker
    doei en kus
    yvonneke

• 21 Juli 2012 - 10:37

Maud:

Ben net terug van een wandeling met Elvis,Margot en fam zitten op dit moment in het vliegtuig richting China! Dus wij logeren drie weken tegen over Tante Yvonne!

Ilona,hoe vaak ben je al naar de wc gemoeten van al die thee?
    En shop ze morgen,je kan het Mees niet vroeg genoeg leren!

x Maud

• 21 Juli 2012 - 14:05

Sharon:

Ha familie Brouwers,

Heerlijk zoe sjoemele op eine merktj. Doa zooj mich auch vrieet vul aan de vingers zeen blieve plekke. Erg sjoeen foto's de aafgelaupe daag. En de filmkes zeen hie nateurlijk favoriet! Ze zeen hie al "gries" gedreijdj.
    Veur dalijk welterusten en tot sjriefs!
    xxx familie Geurte

• 21 Juli 2012 - 15:33

Greet:

Bij dat dametje op de eerste foto heb ik ook mijn slag geslaan een paar weken geleden ! Zou willen dat ik daar nog es terug langs kon gaan :-). Heb spijt dat ik zo'n slinger niet heb gekocht, lijkt me prachtig om op Li Zhen's en Cheng Yu's kamer te hangen. Dus als jullie er nog zo eentje kunnen scoren voor mij aan een zacht prijsje (en nog plaats in de koffer hebben) ; graag ! Kosten worden op eerste verzoek vergoed ;-).
    Het begint nu toch al aardig af te korten voor jullie, het lijkt mij nu ook enorm lang te duren. Raar, maar dat komt waarschijnlijk omdat ikzelf zopas quasi hetzelfde heb ervaren.
    Zai jian,
    Greet
    p.s. Doe Wanyu dan ook nog maar es de groeten van mij, zeg dat ik haar centjes niet vergeten ben (voor ze panikeert haha) en doe ook Herta en haar schoon venteke een dikke goeiendag van ons !

• 21 Juli 2012 - 20:30

Opa Ton-Oma Margot,:

We hebben de fietstocht overleefd een hele mooie tocht van rond de 45 kilometer met de nodige terrasjes en picknick plaats.Er werd om 10 uur vertrokken op Steer richting eerste stop Leveroy bij Truus vandaar ging het richting Baexem en over het spoor verder het Leudal in toen richting Roggel weer een terrasje (proost ) toen de fiets weer op achter de Camping de Leistert door naar de Heibloem volgen tot terras de Stoep (voorheen Roggelsebrug ) alweer Proost.Vandaar ging het langs Meijel en de grote Peel naar de thuishaven cafe de Schans daar nog wat gedronken toen weer richting Molenbeersel nog even aan in Rooy bij de Luifel echt lekker weer,toen naar de Fosheistraat en heel snel kijken naar nieuws uit Beijing ook een leuke shopdag geweest zo te zien.Nu begint het toch al wat te kriebelen ,WANT HET AFTELLEN IS BEGONNEN.................HET IS NU ZO DONDERDAG.NU MAAR WEER AFSLUITEN MET DE GROETJES VAN OPA EN OMA EN DE POOT VAN JUUL GENIET NOG VAN DE DAGEN IN BEIJING WE BLIJVEN JULLIE VOLGEN ........TOT HORENS......DOEI...

• 21 Juli 2012 - 20:38

Anke :

Poeh, heb wat catching up to do.... Heb inmiddels alle foto´s en filmpjes kunnen bekijken en het ziet er geweldig uit allemaal. Allereerst natuurlijk jullie zoontje Mees. Waat ein drupke! En icm Siem hebben jullie de handen nog wel vol de komende tijd. Op de tweede plaats natuurlijk Siem, waat is det ein geweldjig breurke. Al zo lief en zorgzaam en meegaand! Heel fijn hoor. En natuurlijk jullie niet te vergeten. Jullie zien er beiden heel gelukkig uit met z´n 4/tjes. Geniet de laatste paar dagen nog van het land en kom heelhuids terug.

Niet dat ik geen zin had om jullie verslagen elke dag te volgen, juist wel, het ontbrak aan tijd. Nu we zelf op vakantie zijn, in belgie, heb ik even rustig te tijd om alles te bekijken. Maak er nog een mooi feest van en tot snel. Groetjes van ons allemaal!

• 22 Juli 2012 - 07:12

Greet:

Was op slag klaarwakker vanmorgen toen ik het nieuws hoorde en dacht natuurlijk direct aan jullie. Hopelijk zijn jullie gespaard gebleven, geef maar vlug een seintje !
    Greet (een beetje ongerust)

• 22 Juli 2012 - 07:16

Annie En Bér:

Net teruk oet Toscane (doa koste wae neet op het internet in os hotel) hebbe wae eur verslage van de afgeloupe waek direct geleze. Prachtig. Geneetj nog van de leste daag in China en veur det ze het waetst zeetj gae al weer teruk in Biesel.